fredag 13 november 2009

Kallt om öronen

Det börjar bli riktigt kyligt ute så vad passar inte bättre än en mössa att värma öronen med. Som en del av er vet så har det här med att sticka och virka blivit lite av en passion för mig. Just nu är det mössor på tapeten men det blir några sjalar också och en och annan filt.


En modell med resår och vid kulle och som en liten extra detalj en virkad blomma

Blomman i när bild

Samma mössa fast i ett annat garn, Felted Tweed från Rowan


Här med Wilma som modell och en passande sjal, köpte den på Indiska i Åbo och jag har bott i den sen dess.

Samma modell och samma garn men i en annan färg

Den röda mössan stickade jag på uppdrag från en kompis i Borås. Det var för övrigt hon som gav mig boken där beskrivningen på mössan fanns. Jag fick boken i utbyte mot en mössa och en sjal.

Precis som sin mamma så tycker Wilma om mössor


Vill man inte ha en mössa kan ett pannband vara lämpligt


Pannbandet gav jag till min mamma och så tänkte jag göra ett till. Men jag fortsatte lite längre och det blev en mössa. Nästan lite 20-tals stuk på den va?

Oj! Det blev många bilder idag och klockan blev mycket. Dags att sova. Förhoppnings vis blir en ny mössa färdig i morgon =) Må så gott på er. //Maria

8 kommentarer:

promenader på landet sa...

Jag gillar också mössor det är varmt och skönt och dina är såååå fina! Ha det så bra i Svärdsjö! Längtar dit ibland helst när vi inte har någon snö. Kram Maria

Anonym sa...

Mössan pryder mitt huvud, nästan varje dag!
TACK!

Kamomilla sa...

Jättefina mössor du gjort!
tack för hälsningen hos mig!
Kamomilla

Sunna sa...

kanonfina mössor

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj va du är duktig Maria, vilka snygga mössor du gör, otroligt fina!!! Och Wilma är ju söt som en fotomodell!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...svarsmail kommer vilken dag som helst: )

Mia stickar sa...

Så fina mössor! Ska snart börja på en till mig själv i bambugarn. Ha det så bra!

Vit Gladiolus sa...

Du är så duktig! Vilka mössor! Wooow!


kraaaaam