lördag 21 november 2009

Stylingvänliga grönsaker och kanske ett litet tips

Köpte lite grönsaker för ett tag sen som skulle bli till soppa och en gryta. Det är så härligt att gå och botanisera bland rotsaker och övriga grönsaker i affären. Och vad måste man då göra innan man hackar och skär dessa stackare och lägger dem i en gryta med kokande vatten? Jo, så klart så måste man ju testa att fota dem.

Jag utger mig inte för något mästerfotograf men måste å andra sidan säga att vissa av bilderna blir ganska bra. Även om kursledaren som vi hade i photoshopkursen (som jag tyvärr inte kunde gå klart) inte skulle på nått sätt ha samma uppfattning som mig!



Men Ni håller väl med att grönsaker är vackra? Dock är inte purjolöken den mest stylingvänliga grönsaken för min kunskap och kamera men den fick ändå vara med på ett litet hörn eftersom den är såååå god.


Och nu till det efterlysta tipset! Vad gör man med en sådan möbel? Har köpt den av en kompis och nu är jag i valet och kvalet om jag ska måla om den eller inte. Hjälp!! Hur ska jag göra? Den är ju ganska fin som den är, men men.


Det var det! I dag är det lördag och det är snart dags att promenera iväg och köpa lördagsgodis. En fortsatt trevlig helg önskar jag Er. Må så gott. // Maria

7 kommentarer:

Mia stickar sa...

Frukt och grönt är vackert! Tyvärr är grönsakssäsongen över men det kommer väl en ny vår såsmåningom. All vår snö har regnat bort och det är så mörkt! Må så gott du också!

Vem är jag.. sa...

hej
Ja det är riktig fint med grönsaker som dek. och de är goda att ätta oxå!

trevlig bogg du har, nu ska jag skika vidare

kram lisa

Kamomilla sa...

hej!
tack för att du lämnade ett bloggtips, den hade vi sett tidigare nog, men glömt bort. :)

Möbeln ja,... inte lätt att veta ska man måla eller inte. är det orginal, målat eller betsat? Jag skulle nog kanske måla... fast jag vet inte... Jag är nog lika obeslutsam som du! ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Maria, ja, grönsaker är verkligen vackra, jag blev så sugen är jag såg dem arrangerade i skålen så där!!! Vackra burkar du har!

Nej för heksike!! Jag hade inte målat den vackra skänken, om du ändå målar, målar den grå. Inte vit. Det smyger in mer o mer färg och värme och framförallt mycket bruna möbler...

Tänk den med en grupp vackra ljustakar på, såna i tennlikn material, gamla, smala med vita ljus i, så vackert..

Trevlig adventshelg! Mari.

Hem och Lycka sa...

Visst blir det fina bilder med grönsaker, vackra färger!

Hmm, svårt med skänken men låt den stå ett tag om du är osäker. Byt knoppar t.ex så gör du om den för en billig penning tills vidare tills du är säker på färgen. Jag hade nog målat den vit eller grå.

kram

Fruädel sa...

Heeeej! Va kul att du tittat in och tack för fina kommentaren! Är relativt ny på det här med virkning men har blivit lite insnöad på det nu, hihi! Stickorna har legat länge nu men har en hel väska fylld till brädden med rutor typ 15gånger15 cm i alla restgarners färger som jag stickade.....när jag var gravid med min stora tjej, hon är nu 4år! Ska virka ihop dem till två filtar var det tänkt men började virka en kant runt 20 av dem, sen tog det garnet slut, gick inte att få tag på osv osv. Du vet nog hur det är;-)
kul med en virkblog, hit kommer jag gärna igen!!! Kram på dig! /Tess

Pilgården-Susanne sa...

Hej!
Har just hittat hit! Måla inte den fina skänken! Du kommer att ångra dig då. Det vita kommer att försvinna, iallafall bladas upp med annat.
Det är lite trist när alla möbler målas vita. Nu ska jag kika vidare.
Hälsningar Susanne