måndag 2 november 2009

Höstmys

Sommaren i all ära men visst är hösten mysig. När man har nattat pellisarna och istället planterat ljung och hämtat granris. När man får tända ljus och sitta under filten och läsa en ny tidning. Det är väl höstmys det?

Mina höstplanteringar


En vit ljung i trevligt sällskap av en murgröna


Två av dessa vackra ljuslyktor pryder mitt köksfönster. Inköpta hos Anna på Vackra Små Ting i Svärdsjö. Köpte först bara en men kunde inte avstå att köpa en till. Pryder sin plats väl enligt min smak.


Önskar Er en trevlig vecka. Nästa gång blir det förhoppningsvis lite mössor!

Må så gott. //Maria

6 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej! Vilka jättefina krukor med ljung så höstigt och vackert! Må så gott! Kram Maria

Stina sa...

Så fint du gjort med ljungen i de vita krukorna.:-) Kram Stina

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, vad mysigt och fint:)
Kram Lallis

Kamomilla sa...

Haj på dig!
Väldigt trevligt att du kikade in hos mig och lämnade en häslning!
Välkommen åter!jag ska kika lite på din blogg :)
Kamomilla

Vit Gladiolus sa...

Du har gjort sååå mysigt med ljung krukorna!! Jag gillar den vita ljungen!

Kramis

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Maria, så fint det var med de vita träkrukorna!!! Och vilket fin hjärtlykta i fönstret fr Vackra små ting! Trevlig helg, mail kommer så småningom: ) Mari.