onsdag 28 januari 2009

Vackra blommor!

Visst är det härligt med alla vackra blommor som pryder allas hem, eller rättare sagt nästan allas. Inte hos mig! Det är mest torra strånkar i mina fönster =) Men de här vackra tulpanerna och de andra blommorna hittade jag hemma hos min mamma. Visst är det en vacker bukett!

Egentligen skulle jag nog faktiskt köpt en bukett till mig själv och fira att jag fått ett jobb. Visserligen bara tillfälligt men ändå. Tre månader! Jag mår som en prinsessa. Håller tummarna får alla som letar efter jobb. Det är en lyx att få gå till jobbet när man har varit hemma ett längre tag.

Ännu en vacker blomma. En orkide som blommar helt gudomligt vackert. Den har sällskap i fönstret av FEM till orkideer som alla blommar.




En amaryllis får bli modell på den sista bilden. Visst är den vacker den me?




Må så gott på Er allihopa!

Maria

8 kommentarer:

Mia stickar sa...

Grattis till jobbet!

Monica Hansen sa...

Grattis!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Blommor piggar upp i alla lägen.
grattis från koftan

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken orkidé!! Och vita tulanbuketter slår det mesta... Stort grattis till nya jobbet!!! Jag är själv på jobbjakt, fast jag just nu jobbar så ögonen blöder, men det finns ett slut,om inte annat för min kropp, eftersom jag nästan aldrig får vara hemma, måste hitta ngt annat eller en bostad i Sthlm åtminstone...

En ny stickblogg, va spännade! Du är verkligen duktig på att sticka, och virka med för den delen, jag avnvänder din fina grå pannlapp ofta...

Ha en trevlig helg! Mari.

Anonym sa...

Åh så spännande! Köp dig en stor bukett det är du värd! Vad nyfiken jag blir, kanske du får tillfälle att berätta mer snart???

Hoppas vi ses! Och Lycka till med jobbet...
hälsar en arbetssökande lyxhustru....
Lisbeth

Vit Gladiolus sa...

Heeeeej!
Jag älskar åxå blommor!! Man blir ju så himmelens glad ju av dem!

Mina bilder tar jag överallt. Kameran är med mig vart jag än går...jag fotar hemma, ute i naturen, i inredningsbutiker..
Så den är med!!!

kram på dig

Anonym sa...

Halloba dåba....
Jobbet calling hahaha...

Håller fullständigt med dig om att blommor är så himla vackra man blir glad i hela kroppen...
Du har väl sett den vackra orkideen jag har fått av Katrin...
Så glad för den =)

Blogga lugnt
Kram
Witchen

Lisbeth sa...

Hej där igen!
Hör gärna av dig, maila gärna
lisbeth.bagarstugan@hotmail.com

Jag har krångel m min telefon och kan inte nå mina telefonnummer ibland.

Vore kul att ses!

Lisbeth