söndag 4 januari 2009

Nytt år och nya krafter!

Hej och god fortsättning på det nya året. Här har vi det ganska kallt, i morse visade temperaturen -22 grader!! Men åh så fint det är ute. Helgerna har trots det kalla vädret bjudit på en del utevistelse med pulka, bob och korvgrillning. Tillsammans med trevligt sällskap åt vi en mycket god trerättersmiddag. Mat smakar så gott tillsammans med goda vänner!

Förätten bestod av en liten sallad, med en varm tomatsallad och stekt hallomiost. Uppskattat av de flesta. Emil 4 år mumsade glatt. Sedan var det dags för varmrätt. Helstekt fläskytterfilé och kycklingfilé med en glaze på. Till det serverades en helt suverän potatiskaka på smördegsbädd och en gräddsås. Trots att vi var hur mätta som helst slank efterräten ned den med som var Pannacotta med hallon och choklad dekorationer.

Men nu är det en nytt år och ett nytt liv ( åtminstånne ett tag). Må så gott alla vänner.
// Maria

3 kommentarer:

Mia stickar sa...

Hej och god fortsättning själv. Jag har faktiskt hållit mig inne, mina höfter har inte varit på promenadhumör trots att vi inte har lika kallt som ni, bara minus 13.

n o r d i n g å r d e n sa...

Välkommen till köldhålet! : ) Men vilken god meny, mmmm så gott det lät!

God fortsättning på detta året Maria!

Mari.

Nina sa...

-22 grader..ushc och fy..och jag som huttrar som en blå nu när det är vinterns kallaste dag.-14 vid 19-tiden idag. Och vad avundsjuk jag blev när jag läste om er nyårsmat..lät riktigt smarrigt, framförallt i sällskap med goda vänner. Take care!!