tisdag 6 januari 2009

Hej Igen

Tänkte visa lite bilder, faktiskt! Vi har lånat en kamera och då måste man ju testa den. Och sen när vädret har bjudit på bra motiv så varför inte. Kallt och härligt så får man den här vackra vyn från vårt köksfönster. Tyvärr så bor jag inte DÄR!!

En vacker stuga



Matdags!


Ett helt bostadsområde

Vi har hela tre stycken fågelstugor! Den vackraste blev dock inte med på bild. Den i zink!! Fåglarna måste ju få sitt vad gäller vackra ting. Men jag är ingen hejare på vad de små stackarna ska äta. Så när våra kära vänner kom på besök över nyår så fick jag en liten instruktion i fågelmatning!! Nu har fåglarna fått både det ena och det andra, för som jag fick lära mig så äter inte alla fåglar samma mat. Och alla äter inte från mina fina hus utan de vill visst ha sin middag på backen. Hmm!

Denna vackra bild får avsluta dagens inlägg. Visst är det vackert?

En liten rönn i vinterskrud

Må så gott allihopa! //Maria

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Inte har våra fåglar så vackra hus! Men de kommer och äter iallafall, tur nog. Massor med fåglar och tre ekorrar.

Lallis - liv och leverne sa...

Jättefina bilder:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Fotona är verkligen vackra. Fast verkligeten slår de ej. Tack för all gästfrihet och hoppas ni kommer nedåt landet så att vi kan få bjuda igen. Ps Glöm inte att fortsätta mata fåglarna :-)

Nina sa...

Burr..vad kallt det ser ut, men vilka otroliga bilder!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka fina bilder Maria! Och vilket mysigt bostadsområde för fåglarna! Ni har mycket vacker utsikt fr fönstren ser jag! Trevlig helg! Mari.

Gårdsromantik sa...

men egentligen så bor su ju ganska brå - för då får du ju njuta av utsikten varje dag!

Kram Maud