måndag 8 december 2008

Stickning som metod.....

Som en del av Er vet så är stickning lite av en passion för mig. Läste nyligen i Expressens söndagsbilaga: ”Dämpa din oro och ångest. Därför fungerar stickterapin”. Vet inte riktigt om jag lidit av något innan jag började sticka men kan bara hålla med att stickning har många fördelar. I artikeln säger man att det är avkopplande, det ökar kreativiteten och det sätter fart på hjärnan. Vilka spår det haft på mig får jag överlåta till andra att bedöma.

Dock stickar jag endast halsdukar, eller sådant som bara stickas fram och tillbaka, eftersom jag ännu inte lärt mig att läsa dessa invecklade stickbeskrivningar. Det har blivit några halsdukar, har inte hållit räkningen men jag skulle kunna tänka mig att jag har gjort bortåt 20 stycken. De flesta har jag behållit själv men en del har jag gett bort. Tänkte att jag skulle visa Er några av mina nystickade alster här nedanför.

Här är några av mina nyaste halsdukar, överst syns också en tovad väska.



En av halsdukarna som jag håller på med just nu. Tycker att det passar bra med en stark färg till det gråa och svarta




Här har vi två halsdukar i bruna nyanser. Ett litet avbrott från alla de svarta halsdukar som jag har

En liten finare halsduk som man gärna kan ha över axlarna om man nu skulle på galej!

Visst är det skönt med en värmande halsduk nu när det är kallt! Må så gott allihopa och se till att inte frysa. / Maria

7 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

20 stycken!!! Gud va du är duktig Maria, vilka fina ghalsdukar!! Du kunde ju ha en stickblogg med försäljning paralellt med denna! Hm... jag är nog tvärtom, jag FÅR Ångest & Oro av att sticka & virka: ) Mari.

Nina sa...

Jättefina halsdukar och jag håller med Mari ovanför. Varför inte ha försäljning? Jag köper gärna en lite bredare halsduk! Gör en blogg till, länka den från den här och jag gör gärna reklam för dig på min blogg samt länk!Kraaam

Vit Gladiolus sa...

Woow så mycket fint du har stickat!

När du ska till Sth försök att hinna med Årstiden med, den ligger längre ner på gatan!! Jättemysigt!
Kram

Anonym sa...

Kanonfina och jag vet av egen erfarenhet att de är himmelns mysiga att vira in sig i. Vi kanske skall ta och fixa en gemensam försäljning av våra finfina alster...kanske ett första steg till vårt gemensamma företag som vi talat om i många år...Kram Nina

Lallis - liv och leverne sa...

Men då kanske man skulle återuppta stickningen:) Jättefina är dina halsdukar:)
Kram Lallis

Monica Hansen sa...

Det finns mönster på sockar man kan sticka fram och tillbaks på två stickor..

Fin blogg!

Mia stickar sa...

Ja visst är stickningen underbart avkopplande och dessutom känner man sig lite nyttig också! Tack för din komentar och välkommen tillbaka! Jag dyker gärna in här fler gånger!