måndag 8 september 2008

En till vecka

Sitter här och funderar varför veckorna går så fort 0ch över det som man inte hunnit med. Skulle det inte vara bra med en till veckodag där man fritt kunde disponera tiden till bara sånt som är roligt? Sticka några varv på den där halsduken som ligger, göra färdigt min fotölj och läsa alla tidniningar som ligger i en hög och bara väntar på att få krypa med upp i en skön fotölj och bli lästa. Eller att göra någonting nyttigt som att rensa ur de där gamla kläderna som ligger i byrån och tar upp en massa plats. Ni vet, sånt där som gör en så nöjd när man är färdig. Men den där extra dagen verkar inte infinna sig så jag får försöka på egenhand att strukturera tillvaron lite bättre. Jag brukar säga till mig själv: Gör en sak i taget! Och i nästa sekund säger jag: Guuud så tråkigt, det blir ju enformigt. Men jag ska nog ta och skriva en lista på vad jag borde göra så har jag ju gjort nånting i alla fall, åtminstonne ett litet försök. Ett litet "söndagsnattkåseri" om lite tankar. Vilket konstigt ord det blev. Förhoppningsvis kommer det att komma lite bilder här också men tills dess får ni stå ut med mitt sk kåserande. På återseende.

4 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Jaghar precis gått ner en till dag och just nu är det massor att göra - hur hann man med att jobba heltid - hoppas det lättar så man hinner med lite mys och pyssel också.

Kram Maud

n o r d i n g å r d e n sa...

Välkommen till bloggvärlden! Mari.

Millas hem sa...

Hej!
Välkommen säger jag också!
Och du...listor är bra! ;)
Kram Camilla

Anonym sa...

var har jag hört det tidigare...att det saknas en dag? Hmm det var väl den där dagen som skuklle vara mellan onsdagen ochtorsdagen om jag inte minns helt fel.