torsdag 4 september 2008

Snickeribranschen

Jo så är det! Jag hade tänkt att snickra. Närmare bestämt en stege. Jag läser en hel del inredningstidningar och där har jag sett en stege som används som klädupphängning med mera. Och nu har jag äntligen gjort slag i saken och köpt mig lite brädor, vilket inte var så bara. Nu hör det till saken att de som jobbar med brädor inte riktigt har samma läsevanor som mig tex och vet vad det var för slags stege jag skulle bygga. Så det tog ett litet tag för mig att förklara vad det var jag ville ha. Jag föraktar inte deras brist på inredningstidningsläsning (oj vilket ord) för jag är visst inte så hemma i brädbranschen heller. När jag sa att jag skulle ha en bräda och han visar mig alla olika sorters brädor som finns får man sig en liten näsbränna. Det fanns otaliga sorter, läkt, panel, vanliga brädor, ovanliga brädor, hyvlat och ohyvlat. Jag pekade på vilken sort jag ville ha och den vänliga personalen sågade till mina brädor. Betalde enorma 47 kronor och åkte hem. det ska bli spännande och se om jag får till en stege. Återkommer med mer information och förhoppningsvis även en bild när det är möjligt. På återseende!

2 kommentarer:

Nina sa...

Va? Har dom inte läst samma tidnigar som dig! *S*
Undebart! Det skall bli kul att se bilden på den när den är klar. Och jag kommer att höra av mig nästa vecka med det vi pratade om..Kraam

Man_Skåne sa...

Det finns ju en RISK för att den blir vinglig ....*s*