torsdag 11 september 2008

Nya arbetsuppgifter....

...... för den glade amatören. Nu är stegen ihop skruvad och det är dags för målning. Tänkte att det skulle bli en färg som går åt brunt för att passa min dotters blivande rum. Och ni som har målat vet ju hur dyrt det är med färg. Gissa om jag blev glad då jag kom till färgaffären och hittade en burk färg för 40 kronor. Eftersom jag inte har fått in några bilder i den här underbara makapären än (datorn så klart) så får ni hålla till goda med min målande beskrivning.

En lattefärgad klädstege kommer det att bli och sedan kommer det inte att ligga några kläder på din lilla tösens rum. Eller....? Nästa projekt kommer att bli en snurrpinnfotölj. Jag har målat underdelen i svart sådan där metallfärg och ska sedan ge mig i kast med själva sittdelen. Det kommer att bli vackert må ni tro. Det får bli i ett annat kapitel i bloggvärlden. Nu är det sovdags. Hur gott det nu går med den stora osten på himlavalvet.

Må så gott allihopa.

2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Maria, oj va du donar och ligger i, det blir säkert jättefint med både stegen och snurrstolen! Vilken sagolik vacker bild du har satt in! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej igen, hoppas du haft en skön helg! Jo, mina ljustakar har jag fyndat på Indiska, Hemtex och på Gruvgatan!! Söndagshälsn fr mej!