torsdag 10 mars 2011

En massa rutor !



Som en del kanske vet så tycker jag om att virka och sticka. Det har blivit en hel del mormorsrutor, och i den här filten som finns det inte en enda ruta som är lik den andra. Filten gav jag bort till en kompis för att hon skulle kunna ha den i stugan men den har inte kommit så långt utan den pryder hennes soffa hemma i stället.


Visst är det en massa jobb men jag tycker att det är så avkopplande att virka så det gör inget. Just nu så håller jag på att producera pulsvärmare på löpande band. Bild kommer inom kort. Dessa hoppas jag kunna sälja, även om jag är en värdelös försäljare, så kanske det finns någon som är lite kall om handlederna och behöver ett par.

Må gott alla vänner!

Maria

7 kommentarer:

Ardisia sa...

Hej Maria!
Vilken otroligt fin filt! Så charmigt med mormorsrutor! jag har letat efter en sån filt länge men inte hittat (eller jo jag såg en på Myrorna som kostade 500kr, nej tack, även om jag vet att det ligger massa jobb bakom sånt arbete).

Jag köper gärna ett par pulsvärmare av dig om du har lust att skicka dem hit? Gärna svarta eller ljusgråa! Tack =)
Roligt med ett inlägg av dig =) Kikar in då & då för att kolla om du är tillbaka hihi!
Ha det bra & hälsa gubben från oss. Kramis

Ardisia sa...

Ja det är klart ni kommer på fika då! Vi är hemma... Kram

Rose Garden Malevik sa...

Hej Maria
SUPERFINA :)
Hoppas Din dag e bra
å missa inte

S
A
T
U
R
D
A
Y


S
H
O
W

O
F
F

Det STORA BLOGGPARTYT
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Pia sa...

Ååh, vilket arbete! Och det där med att byta färg, varje varv!!!Jag orkade virka 65 lappar (med samma färggranna nystan) - sedan fick en och annan ta över!
Jo, i nästa inlägg får du läsa igen "gör så här", men det betyder nästan alltid: gör aldrig så här!

Önskar dig en skön söndag!

-Pia-

Mia stickar sa...

Kul att se dig i farten igen! Vílken fin filt du gjort!

n o r d i n g å r d e n sa...

Hej Maria, vilken fin pläd du gjort och vilket jobb! Du såg väl vad en likn filt var värd i sista Lantliv, du kan bli rik på detta, virka på, skitsnygggt!!! Mari.

Unknown sa...

det var väldigt fina mormorsrutor du gjort! När jag ser garn blir jag alltid sugen på att hugga in....det är som värsta gott och blandat hörnan! Men det brukar bli som det blir.....halvfärdigt. Många fina färger i korgen hemma ska jag säga ;-)

Må fint. VI ses igen :-)