onsdag 6 januari 2010

Snart!!

...får vi njuta av sol och bad igen! Inte riktigt än, men....



Det är en viss ironi i att visa de här bilderna. Det är ju inte riktigt så det ser ut just nu. Även om jag är en person som älskar vintern så tycker jag att MINUS 30 grader är lite för mycket. Det är just vad termometern visar idag 6/1, Trettondagjul.

Men vad gör väl det i det stora hela. Det är varmt inne här. Tanken går dock till de som inte har det lika bra. Till de som inte har det lika varmt. Jag har funderat ett tag på vad jag kan göra för dem och vad jag kan bidra med. OCH...

Min passion är ju att sticka och virka. Så det tänker jag göra och på något sätt dela med mig till dem som behöver. Hur och till vem vet jag inte riktigt än men något ska det bli. Om det så bara blir en mössa och en halsduk så har jag i alla fall bidragit med nått.


Så nu ska jag sätta mig ner i stugvärmen och knåpa ihop något till någon som inte har det lika bra som den här killen på bilden ovan.

Må gott och tyck om varandra, det värmer!!

//Maria

11 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Tack för lite sommar:)

promenader på landet sa...

Hej! När du skriver om kylan blir jag lite nostalgisk och tänker tillbaka när min pappa skjutsade mig med spark till skolan över kyrkbyn till Källänget, där jag gick i skolan. Då var det vissa dagar så kallt så jag hade halsduken uppdragen och mössan neddragen så jag inte såg någonting! Ha det så gott i vackra Svärdsjö längtar dit ibland! Kram Maria

Jenny sa...

Hej Maria!
Tack för din goa kommentar hos mig:)

Såna här härliga sommarbilder är precis vad vi behöver nu i kalla januari (huu -30 låter inte alls kul, vi som klagade igår över att vi hade -13 i våra trakter;))!

Fint av dig att skänka en tanke och att även göra något konkret för att hjälpa någon som har det sämre! En varm mössa och halsduk är precis vad man behöver nu, den gåvan kommer bli uppskattad:)

Ha en toppendag,
stor kram,
Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilka härliga sommarbilder på din pojkar!!! Snart så..... Mari.

Hem och Lycka sa...

Vilken fin tanke, och fina bilder!

kram Mia

Mia stickar sa...

Vilka härliga sommarbilder! Man riktigt längtar till sommaren!

Kamomilla sa...

Hej!
tack för din söta hälsning hos mig!
Ha en bra vecka!
Kamomilla

Lisbeth sa...

Hej Maria!
Kul att höra av dig!
Ja, sommaren är efterlängtad NU!

Du kan köpa färdig Lemon Curd!

Hör av dig om du har tid att komma på en fika någon dag!

Kram!
Lisbeth

Kamomilla sa...

hej!
Tack för att du skrev om Aftonbladets bilaga! jag hade redan glömt att de frågade...
Hittar den inte på nätet, tyvärr.

n o r d i n g å r d e n sa...

Har du slutat blogga Maria??!! Hoppas allt är bra med dig! Mari.

Jenny sa...

Hej Maria!
Kikar in för att önska dig en riktigt trevlig påskvecka:)

Kraam Jenny