måndag 28 september 2009

Att vara glad..

... Är inte en självklarhet för alla. Ibland så ser man människor som ser så olyckliga ut så man nästan vill gå fram och krama om dem. Men de skulle ju se lite konstigt ut om man bara gick fram till nån på det viset. Så därför ger jag dem ett hjärta så här i stället.

Ibland när jag känner mig ledsen så känns ett vänligt ord upppiggande. För att inte tala om hur ett leende kan rädda ens dag! Så därför vill jag ge ett vänligt ord och ett leende till alla som behöver det och ni andra med för den delen.

Vad blir ni glada av? Glädje kan man ju få på så många olika sätt. För alla är vi ju olika, eller hur? Så många människor, med själ och hjärta, som förtjänar att vara glada

Önskar Er en glad och njutningsfull vecka, månad, årstid. Ja egentligen, hur länge som helst!

Maria


5 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej! Vad klokt du skriver om glädje! Ja vad blir jag glad av? Mina barns skratt när mina nära och kära mår bra, sol och skönt väder, ledig tid, men även mitt jobb gör mig glad. Ja listan kan göras lång jag är för det mesta positiv och känner glädje varje dag! Må så gott! Kram Maria

Färjan-Ruth sa...

Känner också som du...Se dagens inlägg på min blogg. "Det enda jag önskar"....Kram. Färjan-Ruth, Båtpastorn

Mia stickar sa...

Så fina ord du skriver och så tänkvärda! Ett vänligt ord kan göra mig hur glad som helst! Tack! Önskar dig också en mycket njutningsfull höst!

Monica Hansen sa...

Håller med dig, och en kram eller hålla handen är bästa språket för någon som är ledsen..

Jag blir glad av vänner och djur, och vacker natur, och roliga tv-program.. och internet:)

Vit Gladiolus sa...

Jag blir glad av småsaker. Att åka iväg och fika med någon. Att få Lantlivstidningen i brevlådan. Att äta taco. ;=
Ja allt möjligt!!!! Av ett trevligt sms kanske...

Kraaaaaaaaam