måndag 17 november 2008

Att våga....

Tänkte att jag skulle tillägna det här inlägget till personer som vågar. Vad de än nu vågar göra! I går var jag på en Må Bra Mässa, tror jag man skulle kunna kalla det. Många av de som ställde ut på mässan har tagit saken i egna händer och vågat och gjort något de trott på. Starta eget, säga upp sig eller kanske till och med att inte göra någonting och bara må bra utav det. Börja tillverka saker som andra människor betalar bra för. Detta gäller även flera av mina vänner. En del av Er känner säkert igen Er. Jag tycker att Ni är hur modiga som helst. Och framförallt DUKTIGA. Ni är bra på det ni gör. En del jobbar på ganska vanliga jobb, en del syr kläder, bakar, bloggar, fotograferar och en del vågar stå för sina åsikter och får betalt för det.

Jag hade också tänkt börja VÅGA, men jag vet inte riktigt med vad än! Det kanske finns någon liten sysselsättning över till mig. Något vågat?? Vad tror Ni?

Lite livsfunderingar från mig. Må så gott allihopa och VÅGA på.
Kram Maria

6 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Å ja, du vågar nog mycket Maria! Och du kommer säkert på nåt, du kan massor! Jag VILL massor men vågar inte riktigt, men ibland förverkligar jag faktiskt mina drömmar, för att de inte är så avancerade, som när jag hade julstuga för två år sen tex, bara för att det inte kostade ngt direkt! Annars är det mest pengar det sitter i när folk inte vågar skulle jag tro, i af för min del...ha en bra fikadag i dag, jag hade hakat på om jag inte skulle jobbat! Mari.

Vit Gladiolus sa...

Absolut finns det sysselsättning till dig med!!:) Och du vågar!!!!Man måste våga ibland!!! Ge sig ut i det okända! Såklart! Jag följde mitt hjärta och slutade mitt jobb alldeles nyligen pga att jag inte trivdes, det är att våga det!Man måste må bra här i livet, livet är för kort för att må dåligt jämt...visst!!

Kraaaaaaamisar

Lisbeth sa...

Hej Maria!
Klart DU vågar... Livet är här och nu och om vi inte kastade oss ut i det okända ibland får vi inga nya erfarenheter, och lär oss inget nytt! Det vore så trist.
Man måste våga för att vinna vet du!
Jag ska skriva rödbetskaksrecept någon dag... Måste fota rackarn bara!
Må gott! Lisbeth

Lallis - liv och leverne sa...

Jag tror också helt klart att du också vågar. Det kommer;)
Varm kram, Lallis

Anonym sa...

...du både vågar och törs för oss båda.....förverkligar en massa gör du oxå. Du är ett stort föredöme för många. Stora kramar från en som mest flyter medströms.....

Gårdsromantik sa...

Så spännande - vad skall du hitta på för något!

Klart du vågar!!!

Kram Maud